Företagaren och influensern Laila Högfeldt startade sitt skönhetsmärke Lenoites i april 2021 och har sedan dess jobbat hårt för att få igång en stabil försäljning. I dagarna släpptes produkterna hos återförsäljarna Lyko och Meds. 

 

Lenoites vd och grundare Laila Högfeldts affärsidé bygger på nära relationer med hennes Instagramföljare. Att hon under de senaste 10 åren varit lyhörd för vad som saknas på marknaden tror hon är en stor framgångsfaktor och en av anledningarna till att företaget nu finns hos både Lyko och Meds.

 

­– Tanken har sedan starten varit att skapa högkvalitativa skönhetsprodukter som du önskar fanns. Att nu få se produkterna hos stora återförsäljare känns såklart jättekul. Det blir ett kvitto på att vi har lyckats, berättar hon.

 

Lenoites lanserades i april 2021 och omsatte under de första 8 månaderna närmre en miljon kronor. Då skedde försäljningen främst via egen hemsida. Genom att synas hos de stora återförsäljarna hoppas Laila Högfeldt på att ytterligare öka sin omsättning.

 

– Det ska bli väldigt spännande att se hur det här samarbetet kan bidra till Lenoites tillväxt. Vi vill att våra produkter ska finnas lättillgängliga för alla och det här är ett steg i rätt riktning, säger hon.  

 

Skönhetsföretagets signaturprodukt, ögonfransserumet, är utvecklad med 100 % naturliga och kraftfulla ingredienser och antalet positiva omdömen är rekordhöga. I dagarna lanseras en ny produkt, ögonbrynsserum, även den framtagen med hjälp av marknadsundersökningar och en hel del research.

 

– Min strategi är att fortsätta föra en dialog med min marknad via sociala medier. Det är ett koncept som gynnar både mina kunder och företaget, avslutar Laila Högfeldt.